Aktualności
KONKURS PLASTYCZNO - JĘZYKOWY „MY CHRISTMAS DICTIONARY”
andrzejki w bibliotece
Halo halo, klasy IV-VIII!
W związku z dużym zainteresowaniem naszą halloweenową zabawą w biblioteczny szyfr, postanowiłyśmy ponownie zaprosić fanki i fanów łamigłówek.
Tym razem z okazji andrzejek.
Czekamy na Was w bibliotece, w czwartek (29.11.2024 r.) na dużych przerwach (11:25 i 12:25).
Do zobaczenia!
Z bibliotekarskim pozdrowieniem
Joanna Piesik
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
Wyjazd na Bydgoski Festiwal Nauki 15 listopada dwunastu uczniów klas 8 pod opieką pani Kamili Borowicz wybrało się na Bydgoski Festiwal Nauki. Na pierwszych zajęciach robiliśmy różne doświadczenia chemiczne. Bawiliśmy się wspaniale. Obserwowaliśmy, jak studenci wykonują doświadczenia m.in. burze w probówce. Były to bardzo ciekawe eksperymenty. Później spacerem przeszliśmy na kolejne zajęcia, które skupiały się na wodzie. Sprawdzaliśmy zawartości różnych substancji w wodzie. Później przeszliśmy na zajęcia o glebie. Widzieliśmy przez mikroskopy roztocza. Pan dr hab. Tomasz Marquardt opowiadał nam rożne ciekawostki o życiu na powierzchni ziemi jak i pod nią. Później na zajęciach z mikrobiologii robiliśmy wymazy. Pani prowadząca opowiadała nam o pracy mikrobiologa i o tym, jak ważna jest w między innymi w wykrywaniu chorób. Po zajęciach wybraliśmy się na obiad. Po obiedzie wzięliśmy udział w już ostatnich zajęciach, na których badaliśmy zawartość witaminy C w sokach. Zajęcia były bardzo interesujące. Po zajęciach przeszliśmy do pobliskiego kina na premierę kontynuacji Gladiatora z 2000r. Byliśmy pod wrażeniem tego kinowego widowiska. Każdemu się podobało. Wszyscy wspaniale się bawiliśmy i na pewno zapamiętamy ten dzień na długo. Dorota Grabowska
15 listopada dwunastu uczniów klas 8 pod opieką pani Kamili Borowicz wybrało się na Bydgoski Festiwal Nauki. Na pierwszych zajęciach robiliśmy różne doświadczenia chemiczne. Bawiliśmy się wspaniale. Obserwowaliśmy, jak studenci wykonują doświadczenia m.in. burze w probówce. Były to bardzo ciekawe eksperymenty. Później spacerem przeszliśmy na kolejne zajęcia, które skupiały się na wodzie. Sprawdzaliśmy zawartości różnych substancji w wodzie. Później przeszliśmy na zajęcia o glebie. Widzieliśmy przez mikroskopy roztocza. Pan dr hab. Tomasz Marquardt opowiadał nam rożne ciekawostki o życiu na powierzchni ziemi jak i pod nią. Później na zajęciach z mikrobiologii robiliśmy wymazy. Pani prowadząca opowiadała nam o pracy mikrobiologa i o tym, jak ważna jest w między innymi w wykrywaniu chorób. Po zajęciach wybraliśmy się na obiad. Po obiedzie wzięliśmy udział w już ostatnich zajęciach, na których badaliśmy zawartość witaminy C w sokach. Zajęcia były bardzo interesujące. Po zajęciach przeszliśmy do pobliskiego kina na premierę kontynuacji Gladiatora z 2000r. Byliśmy pod wrażeniem tego kinowego widowiska. Każdemu się podobało. Wszyscy wspaniale się bawiliśmy i na pewno zapamiętamy ten dzień na długo.
Dorota Grabowska
15
Lekcja historii w teatrze
15 listopada uczniowie klas VIII oraz VIIa obejrzeli przedstawienie pt. „Kamienie na szaniec” przygotowane przez Narodowy Teatr Edukacji im. Adama Mickiewicza we Wrocławiu.
We wzruszającym spektaklu teatralnym na scenie Tucholskiego Ośrodka Kultury zostały przedstawione dzieje młodych bohaterów opisanych w książce Aleksandra Kamińskiego: Alka (Aleksandra Dawidowskiego), Rudego (Jana Bytnara) oraz Zośki (Tadeusza Zawadzkiego).
Przedstawienie było niezwykłą lekcją historii, opowieścią o patriotyzmie, niezłomności, miłości, przyjaźni i lojalności.
Emilia Grzempa
„Wybierz życie bez tytoniu”
Światowy Dzień Rzucania Palenia Tytoniu, przypada zawsze w trzeci czwartek listopada. W tym roku przypada on 21 listopada. Z tej okazji w środę 20 XI zaproszono na zajęcia do klas VI a, b panią Magdalenę Domeracką z Sanepid-u, która przeprowadziła zajęcia profilaktyczne dotyczące szkodliwości palenia papierosów tradycyjnych, e-papierosów, snusów, przyczyn sięgania po wyroby tytoniowe i asertywnej odmowy. Była to naturalna kontynuacja zajęć, które uczniowie zrealizowali w klasie V w ramach programu „Znajdź właściwe rozwiązanie”. Poszerzono go o doświadczenie z wypaleniem jednego papierosa urządzeniem tzw. Tadkiem i pokazaniem , jaki ślad ciał smolistych pozostaje po nim na płucach. Sam zapach dymu tytoniowego i wygląd kartki z widokiem zasmolonych płuc skutecznie odstraszył uczniów. Zdjęcia z doświadczenia pokazujemy poniżej, aby i inni uczniowie wyciągnęli z nich wnioski zdrowotne.