• Aktualności

  • Aktualności

        • Dzień Postaci z Bajek
          • Dzień Postaci z Bajek

          • Przed nami jedno z ulubionych "świąt nietypowych" wśród bibliotekarek.

            Dokładnie 5 listopada obchodzony jest Dzień Postaci z Bajek. W naszej szkole będziemy obchodzić go w piątek, 7 listopada 2025 r.

            Harmonogram spotkań w klasach I-III widnieje na plakacie.

            A czy potraficie odgadnąć, z jakiej bajki czerpiemy w tym roku inspiracje?

             

            Z bibliotekarskim pozdrowieniem

            Joanna Piesik 

        • Sezon warzywno-owocowy w pełni!
          • Sezon warzywno-owocowy w pełni!

          • To doskonały moment, by nieco dłużej świętować Światowy Dzień Owoców i Warzyw.

            Dla uczniów klas I–III pani Ewa Jagła oraz pani Marlena Górecka przygotowały zestaw zadań o różnym stopniu trudności, związanych z tą właśnie tematyką. Działania realizowane były w dniach 20–25 października.

            To jednak nie wszystko! Oprócz rozwiązywania zadań i wykonywania prac, uczniowie – pod okiem nauczycielek – przygotowywali smaczne, kolorowe szaszłyki oraz pyszne, świeżo wyciskane soki.

            Od 27 października 2025 r. szkolny hol zdobią barwne prace plastyczne uczniów oraz krótkie, wesołe rymowanki, które wprowadzają wszystkich w zdrowy, owocowo-warzywny nastrój. 

        • Święty- czyli jaki?
          • Święty- czyli jaki?

          • Nad tym i innymi pytaniami zastanawiały się dzieci i młodzież naszej szkoły. Młodsi, w formie gry,  szukali odpowiedzi na pytania dotyczące konkretnych świętych. Starsi natomiast tworzyli "Boską Kartę" czyli krótką notkę o wybranym świętym. 

            Warto zgłębiać życie tych, którzy mogą być dla nas autorytetami jak postępować, co wspierać, w czym się ćwiczyć, by dążyć do doskonałości.

            Ceńmy sobie wrażliwość sumienia i miejmy odwagę podążać drogami prawdy.

            W.

        • "Zaczytane klasy" - relacja
          • "Zaczytane klasy" - relacja

          • Październikowe "Zaczytane klasy" za nami. Szkolny projekt ma na celu rozbudzenie ciekawości czytelniczej, przedstawienie ciekawych książek z księgozbioru biblioteki, ale niebędących lekturami. Bibliotekarki wybierają fragment książki, który następnie trafia w ręce wychowawczyń, a te przekazują je w klasach. Uczennice i uczniowie zapoznają się z tekstem, uczą się go czytać, następnie podczas wyznaczonego spotkania, czytają na głos dane fragmenty w losowej kolejności. Po prezentacji tekstu, w klasie odbywa się dyskusja.

            W ostatnim tygodniu października bibliotekarki, razem z dyrekcją, odwiedziły klasy II-VII.

            Na pierwsze czytania w roku szkolnym 2025/2026 zostały wybrane następujące książki: 

            - klasa II - "Jojo i joga. Opowieść o emocjach, uważności i medytacji",

            - klasa III - "Szym Pansik ma własne zdanie",

            - klasa IV - "Psierlock Bones i kradzież w pałacu",

            - klasa V - "Zula i rozgniewany las",

            - klasa VI - "Lilana",

            - klasa VII - "Genialne dziewczyny. 15 historii niezwykłych kobiet, które przyczyniły się do rozwoju nauki" - rozdział o Katherine Johnson.

            W trakcie naszych spotkań rozmawialiśmy m.in. na następujące tematy: 

            - dlaczego ważne jest wyciszenie się przed snem? Co może nam przeszkadzać w zasypianiu? Czego powinniśmy unikać? Czym jest joga? Czy łatwo przychodzi nam skupienie się na jakimś zadaniu? (klasy II),

            - dlaczego należy mówić wprost, gdy czegoś nie lubimy robić (np. tańczyć)? O tym, że warto szukać tego, co sprawia nam radość, ale też próbować nowych rzeczy - nie zamykać się na nowe doświadczenia. Zwrócenie uwagi, że współpraca i działanie w grupie często są kluczem do sukcesu i radzenia sobie z trudnościami. (klasy III),

            - czy lubimy książki detektywistyczne? Czy dzieci lubią rozwiązywać zagadki i są spostrzegawcze? Do jakich postaci z literatury i kultury nawiązują bohaterowie Psierlock Bones i doktor Kotson? (klasa IV),

            - zwrócenie uwagi na problem oszczędzania wody (np. podczas mycia zębów, zmywania naczyń). Dlaczego warto kupować ubrania w tzw. lumpeksach czy platformach z odzieżą używaną, np. Vinted. Czy dzieci znają takie miejsca? Czy są świadome, ile jest potrzebnej wody do wyprodukowania 1 ubrania? (klasa V),

            - jakie historie kryją w sobie tajemnicze osady? Dlaczego kiedyś palono kobiety na stosie? Czym jest "fanpage" i "edity"? (klasa VI),

            - zapoznanie się z historią Katherine Johnson - jedną z pierwszych czarnoskórych kobiet - matematyczek - pracujących dla NASA. Czym jest rasizm? Czy kobietom było łatwo rozwijać się naukowo i osiągać wykształcenie? Dlaczego poznajemy tylko "męską część" historii dziejów? (klasa VII).

            Dziękujemy za te 12 spotkań, za podejmowane dyskuje i polemiki.

            Do zobaczenia pod koniec listopada.

            Joanna Piesik 

        • KONFERENCJA „MOC(E) ZDROWEGO STYLU ŻYCIA”
          • KONFERENCJA „MOC(E) ZDROWEGO STYLU ŻYCIA”

          •  

            „Moc(e) zdrowego stylu życia”, pod takim hasłem odbyła się, pod koniec października,
            konferencja organizowana przy współudziale Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz
            parku rozrywki Mandoria, w której jako przedstawiciele naszej społeczności szkolnej
            uczestniczyli: Magdalena Kwasigroch i Marek Sass. Projekt edukacyjno-badawczy „Junior-
            Edu-Żywienie” (JEŻ), który został tam przedstawiony, to nie tylko propagowanie zdrowego
            stylu życia, to także racjonalne odżywianie i aktywność fizyczna wśród dzieci i młodzieży
            szkolnej. Mieliśmy okazję zapoznać się z najnowszymi wynikami badań w zakresie dobrych
            praktyk żywieniowych opracowanych przez przedstawicieli SGGW. Wykłady prowadziły
            wybitne specjalistki z zakresu żywienia i edukacji zdrowotnej:
            - prof. dr hab. Krystyna Gutkowska,
            - prof. dr hab. Jadwiga Hamułka,
            - prof. dr hab. Ewa Czarniecka-Skubina,
            - dr hab. Joanna Myszkowska-Ryciak.
            Wysłuchanie wyżej wymienionych prelegentek było doświadczeniem niezwykle
            inspirującym, skłaniającym do refleksji na temat pozycji szkoły w obszarze zdrowego
            żywienia i zdrowych nawyków żywieniowych naszych dzieci i naszej młodzieży.
            Aktywnie uczestniczyliśmy również w części warsztatowej, podczas której mieliśmy okazję
            poznać różnice między „stołem mieszczańskim” a „stołem dworskim”.
            Spotkanie to było cennym źródłem inspiracji. Mamy nadzieję, że to dopiero początek naszego
            twórczego zapału do współpracy pomiędzy naszą szkołą a Instytutem Nauk o Żywieniu
            Człowieka.
            Magdalena Kwasigroch