• Aktualności

  • Aktualności

        • Konkurs Matematyczny Fenek
          • Konkurs Matematyczny Fenek

          • 30 października 2025r. uczniowie klas II, III i IV  ponownie zmierzyli się z zadaniami matematycznymi w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym ,,Fenek". Z klas II było 9 ucz. z klas III 14 ucz. i z IV 7 ucz. Wszystkich uczestników przywitała dyrekcja szkoły w osobach pani wicedyrektor Magdaleny Kwasigroch oraz dyrektora Marka Sassa życząc sukcesów. Następnie uczniowie przystąpili do rozwiązywania zadań po wcześniejszej instrukcji jak wypełniać arkusz z testem. Z niecierpliwością oczekujemy na wyniki.

            Tekst: Maria Anhalt

        • Młodzież obserwuje niebo nawet w ciągu dnia
          • Młodzież obserwuje niebo nawet w ciągu dnia

          • Okazjonalnie podczas przerw między lekcjami, przy sprzyjającej pogodzie, młodzież szkolna obserwuje naszą gwiazdę dzienną – Słońce.

            Obserwacje prowadzimy przez teleskopy zabezpieczone specjalistyczną folią przeznaczoną wyłącznie to tego rodzaju obserwacji i gwarantujące bezpieczeństwo oczu. W obsłudze sprzętu obserwacyjnego pomagają członkowie naszej grupy astrofotograficznej.

            Spontaniczne obserwacje gromadzą sporą liczbę osób zainteresowanych zobaczeniem Słońca z bliska, niektórzy widzą taki obraz pierwszy raz, przy czym często towarzyszy temu reakcja „ŁAŁ CZY TO NASZE SŁOŃCE?!”. Dzieci bardzo chętnie dopytują o szczegóły – o występowanie „czarnych kropek” czy też o budowę i temperatury panujące na słońcu.

             

             

            Mikołaj Janowic

        • BOROWIACKIE STWORY
          • BOROWIACKIE STWORY

          • W ramach ogólnopolskego projektu "Sztuka natury, natura sztuki vol.4" odbyły się wyjątkowe warsztaty twórcze poświęcone kulturze i przyrodzie Borów Tucholskich. Inspiracją do zajęć były lokalne legendy o Ciotce Borowej i Borowym Dziedzie, które stały się punktem wyjścia do rozmowy o bogactwie przyrody oraz potrzebie jej ochrony. Podczas zajęć uczniowie klasy czwartej rozmawiali o tym, jak ważne jest dbanie o naturę, zwłaszcza o las – serce Borów Tucholskich. Dzieci wspólnie zastanawiały się, jak należy zachowywać się w lesie, a także jakie zagrożenia niesie ze sobą działalność człowieka, m.in. nielegalne wysypiska śmieci czy pożary. W kolejnej części warsztatów uczestnicy poznali charakterystyczny wzór i motywy sztuki borowiackiej, a także typową dla niej gamę kolorystyczną. Omówiono również znaczenie symboli ludowych i ich powiązanie z przyrodą.

            Zwieńczeniem spotkania była część plastyczna, w trakcie której dzieci stworzyły własne prace przedstawiające strażników lasu – opiekunów przyrody i ekologicznych postaw. Powstały niezwykle ciekawe wizerunki leśnych ludków i mitycznych postaci, pełne barw oraz motywów inspirowanych sztuką borowiacką.

            Warsztaty poprowadził dr Piotr Florianowicz, artysta grafik z Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

            Zajęcia nie tylko rozbudziły wśród uczniów kreatywność i wrażliwość artystyczną, ale także przypomniały, jak ważna jest troska o nasze najbliższe środowisko naturalne.

            Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

        • KURS NA ODPORNOŚĆ
          • KURS NA ODPORNOŚĆ

          • SZKOŁA Z KLASĄ

            Nasza szkoła przystąpiła do programu KURS NA ODPORNOŚĆ, w którym będziemy
            budować odporność psychiczną naszych dzieci i naszej młodzieży. Do udziału w programie
            zgłosiło się 360 szkół, z czego komisja rekrutacyjna wybrała i zaprosiła do współpracy 170
            placówek, w tym właśnie naszą.
            Przez cały rok będziemy współpracować z mentorami, moderatorami i specjalistami, którzy
            sprawnie poprowadzą nas do zbudowania odporności psychicznej naszych uczniów.
            Będziemy wymieniać się doświadczeniami, brać udział w szkoleniach, webinarach oraz
            projektach, które umocnią nas w dotychczasowych działaniach i wskażą jaką dodatkową
            aktywność możemy podjąć, aby tworzyć szkołę opartą na zaufaniu, uważności i wzajemnym
            wsparciu.
            Razem z naszymi uczniami będziemy pracować na obszarach, na które mamy realny wpływ:
            na relacjach, ciekawości poznawczej, poczuciu bezpieczeństwa, zrozumieniu emocji,
            uważności i odpowiedzialności.
            Naszym zadaniem będzie zbudować odporność psychiczną młodych ludzi, aby potrafili
            zmierzyć się z wyzwaniami współczesnego świata. Zatem, do dzieła.

            koordynator szkolnych działań:
            Magdalena Kwasigroch